De Zuid-Afrikaanse kunstenaar Lisa Brice schildert alleen maar vrouwen, veelal naakt. Op verschillende manieren probeert ze vrouwen uit de kunstgeschiedenis te bevrijden van de male gaze die al eeuwen overheersend is. De vrouwen van Lisa Brice hebben allemaal een zelfde soort nonchalanche over zich. Ze zijn volledig met zichzelf bezig: ze schilderen, hangen wat rond in de ruimte of roken een sigaret. Uit niks blijkt dat ze poseren, ondanks hun naaktheid. Brice wil met haar werk een tegengeluid bieden aan de objectiverig van vrouwen in de kunst. Ze reclaimt als het ware het vrouwelijk naakt. De kleur blauw is een rode draad in de schilderijen van Brice. De kleur staat voor transitie. Het verwijst bijvoorbeeld naar het 'blauwe uur', de overgang tussen nacht en dag, maar ook naar een typisch carnavalsfiguur uit Trinidad. In dit Caribische land, waar Brice gedeeltelijk woont, staat carnaval hoog in het vaandel. De Blauwe Duivel, volledig gehuld in blauwe verf, is de personificatie van de transitie tussen het normale leven en de gekte van carnaval. Die blauwe verf vind je ook weer terug in het werk van Brice in de vorm van verfpotten en blauwe lichaamsdelen.